روف گاردن مدولار

روف گاردن‌ها به طور کلی برای بهره‌برداری بیشتر از تمام قسمت‌های ساختمان و ایجاد فضایی سبز و پاک، طراحی و ساخته می‌شوند. اما اگر از روف گاردن مدولار استفاده کنید، از ویژگی‌های بیشتری برخوردار می‌شوید.

روف گاردن علاوه بر زیبا کردن نمای ساختمان و فراهم کردن محیطی برای آرامش، مزیت‌های دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به بهبود و تقویت معماری ساختمان و همچنین کاهش دما اشاره کرد. اجرای هرکدام از انواع روف گاردن به نوع ساختمان، نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اگر فضای مناسبی را برای کاشت انواع مختلفی از گیاهان در اختیار دارید، می‌توانید روف گاردن سیستم متمرکز را طراحی و اجرا کنید. یا حتی اگر می‌خواهید بام خود را کاملا با گیاهان بپوشانید، می‌توانید روف گاردن گسترده را امتحان کنید.

در این مقاله، یکی دیگر از انواع روف گاردن، یعنی روف گاردن سیستم مدولار را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با آگاهی بیشتر بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

می‌توانید فهرست مطالبی که در نوشتار روف گاردن سیستم مدولار آورده شده است را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

·        روف گاردن سیستم مدولار

·        استفاده از روف گاردن مدولار

·        روف گاردن پیش ساخته

·        روف گاردن مدولار در بالکن

·        روف گاردن پرتابل مدولار

·        سخن آخر

 

اگر شما هم به روف گاردن و یا به طور کل به گل و گیاه و طبیعت علاقه دارید، اما بودجه کافی برای ساخت یک روف گاردن کامل ندارید، یا حتی به پشت بام دسترسی ندارید و می‌خواهید یک محیط سرشار از گیاهان زیبا و انرژی زا را در بالکن خود ایجاد کنید، شاید بهتر باشد به سراغ اجرای یک روف گاردن سیستم مدولار یا همان روف گاردن پیش ساخته بروید. برخی مواقع نیز ساخت یک روف گاردن پرتابل مدولار می‌تواند بهترین گزینه موجود برای شما باشد که در ادامه به تمامی این موارد و جزئیاتشان خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

روف گاردن سیستم مدولار

در خلاصه‌ترین حالت، روف گاردن سیستم مدولار به روف گاردن‌هایی می‌گویند که اجزای آن، از چندین فِلاوِر باکس یا گلدان‌های مختلف تشکیل شده است. این فلاور باکس‌ها بدون نیاز به تغییر دادن کل سقف ساختمان و هر گونه تغییرات بزرگ دیگر، می‌توانند به سادگی در مکان مورد نظر شما نصب شوند و در ساده ترین حالت ممکن، حال و حوای یک باغ تمام عیار را برای شما به ارمغان بیاورند.

استفاده از روف گاردن مدولار

دلایلی مختلفی برای استفاده از روف گاردن سیستم مدولار وجود دارد.‌ روف گاردن های مدولار با هزینه بسیار کمتری نسبت به روف گاردن های عادی ساخته می‌شوند؛ با این حال، از ظاهر زیبایی برخوردارند و می‌توان هرگونه گیاهی را در آن‌ها پرورش داد. اگر فکر می‌کنید هزینه روف گاردن‌های عادی، کمی بالاتر از بودجه شماست، احتمالا روف گاردن سیستم مدولار شما را نجات خواهد داد. همچنین اگر زمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک روف گاردن مدولار در طرح و نقش و دیزان دلخواه خودتان ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود بخواهید به سمت روف گاردن مدولار بروید، این است که سیستم مدولار به استحکام ساختمان و پیش‌نیازهای سازه‌ای وابسته نیست. اگر ساختمان شما کمی قدیمی باشد و استحکام کمی داشته باشد یا اگر ساختمان شما از لحاظ ساختاری برای نصب روف گاردن مناسب نیست، می‌توانید به راحتی از یک روف گاردن مدولار استفاده کنید. همچنین با توجه به پیش ساخته بودن روف گاردن مدولار می‌توانید بدون نگرانی از خطای انسانی در ساخت روف گاردن و ایجاد خرابی در ساختمان‌، یک روف گاردن مدولار را در بام خانه‌تان طراحی کنید و با خیالی آسوده، اوقات خوشی را در میان گل و گیاهان محبوب خود بگذارنید.

تنوع گیاهی نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود بخواهید از روف گاردن مدولار استفاده کنید. اگر بخواهید از روف گاردن های عادی  استفاده کنید، احتمالاً دست شما در انتخاب گیاهان مورد علاقه‌تان باز نخواهد بود و مجبورید گیاهانی را انتخاب کنید که سازگاری زیادی با یکدیگر دارند و همانند یک باغچه، شرایط نگهداری آن‌ها متفاوت نباشد. اما وقتی از روف گاردن های مدولار استفاده می‌کنید، تمام گیاهان در محفظه‌های جدا از هم نگهداری می‌شوند و بدین ترتیب، شما می‌توانید هر گیاهی که به آن علاقه دارید اعم از انواع درخت‌ها، بوته‌های تزئینی، گل‌های کوچک و یا گیاهان تزئینی کوچک را در یک محیط داشته باشید و از تماشا کردن آن‌ها، خود را در آرامش فرو ببرید؛ بدون اینکه از بابت روش‌های نگهداری آنها نگرانی داشته باشید.

روف گاردن پیش ساخته

روف گاردن پیش ساخته درواقع نام دیگری از روف گاردن مدولار است و تفاوت کلی در آنها وجود ندارد. به طور کلی، به نوعی از روف گاردن مدولار که گل و گیاه از پیش در فلاور باکس‌ها کاشته شده است، روف گاردن پیش ساخته می‌گویند. اگر علاقه‌ای به کاشتن گل و گیاه ندارید و یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید، ایجاد یک روف گاردن پیش ساخته باعث می‌شود که یک باغ کامل را به طور آماده در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید. تنها کاری که در روف گاردن پیش ساخته نیاز است انجام دهید، مراقب از گیاهان است که میزان سختی آن، با توجه به گیاهانی که سفارش می‌دهید کاملاً متفاوت است؛ برای مثال می‌توانید از کاکتوس‌ها و دیگر گیاهانی که نیاز به مراقبت ویژه‌ای ندارند استفاده کنید و فقط و فقط از هوای پاکی که برای‌تان می‌سازند لذت ببرید.

روف گاردن مدولار در بالکن

اگر به پشت بامی مناسب دسترسی ندارید، می‌توانید روف گاردن مدولار را در بالکن و یا تراس خود ایجاد کنید. گاهی اوقات در فضاهای آپارتمانی، امکان استفاده از پشت بام برای تمامی ساکنان وجود ندارد و تنها به بالکن یا تراسی نسبتاً کوچک دسترسی دارید. در چنین شرایطی احتمالا به استفاده از چند گلدان ساده و نسبتاً کوچک در منزل فکر می‌کنید. اما برای فردی که به دنبال محیطی سرشار از آرامش، انرژی و بوی پاک طبیعت در فضای سبز است، احتمالا استفاده از گلدان‌ها کارساز نخواهد بود. پس بهترین راه، ساخت یک نوع کوچک از روف گاردن مدولار در بالکن و یا تراس منزل است. بدین ترتیب، شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از یک روف گاردن کامل، فضایی شبیه به یک روف گاردن را در اختیار داشته باشید که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و به هیچ وجه نیازی به ایجاد تغییر ساختاری در بالکن ندارد. اگر قصد ایجاد یک روف گاردن در تراس یا بالکن خود دارید، احتمالاً یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما، روف گاردن پرتابل مدولار خواهد بود که کار را برای شما به شدت ساده و ارزان‌تر می‌کند. در ادامه به روف گاردن های پرتابل مدولار خواهیم پرداخت.

روف گاردن پرتابل مدولار

اگر شما از آن دسته افراد هستید که به دنبال ساده‌ترین و ارزان قیمت‌ترین گزینه موجود هستید، یا قصد دارید سیستمی از روف گاردن مدولار را داشته باشید که نیازی به نصب و کارهای سخت نداشته باشد، و یا حتی از آن دسته افراد هستید که همیشه بعد از مدتی نسبتاً کوتاه از محیط اطراف خود خسته می‌شوید وعاشق تنوع بخشیدن به تمام بخش‌های زندگی خود هستید، روف گاردن پرتابل مدولار، دقیقاً همان چیزی است که نیازهای شما را برطرف می‌کند.

می‌توان گفت که روف گاردن پرتابل مدولار ساده ترین روف گاردن مدولار موجود است. در واقع در روف گاردن پرتابل مدولار هیچ قطعه‌ای به طور کامل در روف گاردن شما نصب نمی‌شود؛ بلکه همانند گلدان‌هایی که در منزل می‌گذارید، اکنون گلدان‌هایی بزرگ‌تر و زیباتر دارید که هیچ اتصالی با زمین ندارند و خیلی ساده، در مکان مورد نظر قرار گرفته‌اند.

یکی از بهترین ویژگی های روف گاردن پرتابل مدولار این است که هزینه بسیاری کمتری به همراه دارد؛ علاوه بر این، به پروسه‌های ساخت و نصب پیچیده نیازی ندارد. از دیگر ویژگی‌های مهم روف گاردن پرتابل مدولار ، ویژگی شگفت انگیز تغییر پذیری آن است؛ هر زمان که احساس می‌کنید از محیط اطراف‌تان خسته شده‌اید، تنها کاری که به انجام آن نیاز دارید، جابه جایی فلاور باکس‌ها و دیگر تجهیزات روف گاردن است. دیگر نیازی نیست که برای هر تغییر کوچک، به کارگران و متخصصانی که روف گاردن شما را احداث کرده‌اند رجوع کنید و خود شما به تنهایی و به سادگی می‌توانید تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

همچنین اگر قصد دارید روف گاردن مدولار خود را در بالکن یا تراس ایجاد کنید، روف گاردن پرتابل مدولار ساده‌ترین انتخاب شما خواهد بود؛‌ زیرا با توجه به نوع تجهیزات، شما می‌توانید روف گاردن خود را به شکل خیلی ساده‌تری در مکان‌های نستباً کوچک همانند بالکن و تراس مدیریت کنید و هر زمان که احساس کردید اجزای روف گاردن، شما را آزار می‌دهند، به سادگی آن‌ها را جابه جا کنید و از زمان‌تان استفاده بیشتری ببرید.

سخن آخر

با وضعیت فعلی جهان که آلودگی هوا در حال آسیب زدن به تک تک مردم است، اگر هر کدام از ما نیز بخواهیم به تنهایی از گیاهان کوچک و پراکنده‌ای که خودمان آن‌ها را پرورش می‌دهیم دور باشیم، دیگر نه حال جسم‌مان خوب است و نه حال روحمان.‌ پس واقعاً نیاز است که حداقل برای سلامت روحی و جسمی خودمان، تنها کاری که از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم؛ یعنی ساخت فضایی کوچک از گیاهانی که به زندگی معنا می‌دهند. یکی از بهترین را‌ه‌های موجود برای نزدیک‌تر شدن به طبیعت و استفاده از گیاهان، ایجاد یک روف گاردن است و با توجه به هزینه‌های بالای روف گاردن های تمام عیار، پیشنهاد ما به شما، ایجاد یک روف گاردن مدولار است. از همراهی شما تا انتهای نوشتار روف گاردن مدولار سپاس‌گزار هستیم.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

The 100 Best Songs of 2020

Bayern Munich History- All about the Club

Phone sales statistics in 2020; Xiaomi and Riley's outstanding performance